zondag 7 september 2014

Sushi

Sushi, heerlijk. Het is vaak best duur. Zeker bij afhalen of in een kant en klaar doosje in de supermarkt. In de supermarkt kun je ook sushi kits kopen om het thuis zelf te maken. Leuk maar mij te duur qua wat je er voor krijgt. Heb je Een toko in de buurt, ga dan daarheen. Zo niet, een Xenos voldoet ook prima. Ik haalde daar mijn norivellen, wasabipasta en sushirijst.
De rest vanijn ingrediƫnten haalde ik bij de supermarkt. Omdat ik niet van vis houd, koos ik voor, beef, omelet, roomkaas en groentes.


Ingredienten voor de basis

sushirijst
norivellen
sojasaus
wasabi
rijstazijn
suiker
zout

Ingredienten voor  de vulling

Waar je zin in hebt. Houd je van vis, leg dan  zalm, tonijn, surimi of garnalen op je sushirijst. Combineer met bijvoorbeeld:

advocado
Reepjes omelet
roomkaas
wortel
komkommer
paprika

Onderstaand, een filmpje om te laten zien hoe je sushi rolt.


Sushi kun je met stokjes eten maar ook gewoon met je handen. Meng de sojasaus in het bakje met een drup wasabi voor een pittigere smaak.

Eetsmakelijk






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Heb je er lekker van gegeten? Laat het hier dan even weten...